Od digitizace přes digitalizaci k digitální transformaci. Toto téma je skloňováno ve všech průmyslových odvětvích. Jen v cestovním ruchu jakoby téma digitální transformace bylo považováno za cosi nepatřičného nebo za téma, které se cestovního ruchu netýká. Přitom opak je pravdou.

Mění se zákazník, tedy host. Mění se jeho chování, způsob práce s informacemi, proces jeho rozhodování a chování na místě. Také jeho komunikace s přáteli, sdílení zážitků a potřeba pochlubit se tím co dělal, čeho dosáhl, kde strávil dovolenou a co skvělého zažil a viděl. Všechny tyto činnosti se digitalizují. Nepotkáte člověka, na pláži, na výletě v horách nebo na procházce po světových metropolích který by alespoň na chvíli nevytáhl z kapsy svůj telefon a právě pořízenou fotku nesdílel na některé se sociálních sítí. Zanechává tak svůj digitální vzkaz „tady jsem byl“.

To musí zákonitě vést ke změně chování destinací, regionů, poskytovatelů služeb v cestovním ruchu. Musí se začít zabývat digitalizací a nejlépe přemýšlet o digitální transformaci.

S radostí jsme přijali nabídku stát se partnery Digitálního Inovačního Hubu Tourism 4.0. Ten si klade za cíl stát se advokátem digitální transformace v průmyslu cestovného ruchu. Nabízíme naše know-how a zkušenosti a také pracujeme na tom, abychom mohli na zkoušku nabízet technologie, které umožní pracovníkům v cestovním ruchu vyzkoušet si nové přístupy a ověřit si je v praxi.